-->

onsdag den 11. januar 2012

kort med servietter

Noget af det som er rigtig fint når vi har vores papirklippe hyggeaftener hos Papirposen er den inspiration vi får hos hinanden. Sidste tirsdag var en af pigerne igang med servietterne. Hun monterede servietter med decoupagelak på hvidt kort karton. Kartonet er lidt glat og krøller ikke når det bliver vådt og derfor særlig velegnet til dette.

Jeg har tidligere arbejdet en del med servietter, og jeg har altid brugt dobbelt klæbende ark, og det giver den normale serviet overflade. Med decoupagelak giver det en helt anden overflade og den kan jeg rigtig godt lide. Det kan måske være lidt svært at se på billederne, men det ligner næsten et stykke plast med en speciel struktur.

De servietter med balletpigen har jeg haft liggende i et stykke tid og jeg kunne ikke rigtig finde ud af at få dem brugt, men det kunne jeg nu. Den ene har også fået en tur i embossingfolderen før jeg monterede den med decoupagelak. Efterfølgende har jeg sat dem på kortet med scrapbooking papir bag ved. Den med kobberredskaberne har jeg dog brugt som den var.

Håber dette kan give inspiration til at lave kort med lidt anderledes materiale.

Designet af GretheB.



2 kommentarer:

Mette sagde ...

Sød idé, jeg har servietter fra de sidste 50 år, så er det da bare med at komme igang. Min decupagellim er lidt tyk, mon man kan fortynde den ?

gretheB sagde ...

ja det vil jeg mene du kan - den er jo vandopløselig. Jeg vil da give et forsøg med en mindre del.