-->

mandag den 19. december 2011

en sjov teknik med distress stain - picket fence

En anden teknik jeg lærte på det amerikanske online kursus er vist på dette kort.
Jeg har påført distress ink med ink blending tool  - blå foroven og grøn forneden og med et lille overlab. Det må gerne være forskellige blå og grønne farver, og skal gerne være helt farvet.
Efterfølgende fandt jeg et stempel med det store mønster. Her virkede det bedst for mig når var et "negativ" billede, altså hvor mønstret i stemplet var nederst. På stemplet påføres en god slat af distress stain - picket fence (den hvide) og det stemples ovenpå hele kortet. Det skal ikke være tørt, men bare stemples på når man er klar til det.

Den hvide farve blander sig med de blå og grønne farver og giver et lidt specielt effekt - det er en rigtig spændende farve denne picket fence, da den giver en sjov effekt på mange ting.

Efterfølgende har jeg embosset med hvid embossingpulver og påsat nogle hvide halvperler.
Denne teknik kan varieres på mange måder og kan jo bruges hele året...

Designet af GretheB.

Jeg har sat Grethes svar til en kommentar ind i indlægget.

Jeg prøver lige at forklare lidt bedre - håber det hjælper.


1. emboss et juletræ med hvidt embossingpulver


2. Riv et stykke papir (afmaskningstape) i stykker i den facon som skal være grænsen mellem det blå og det grønne


3. Påfør distress ink – stormy sky – på toppen af billedet og tilfør et par ekstra blå farver med blending tool. Skal tørre.


4. Fjern papiret /afmaskningstape og vend det om så det dækker de blå farver.


5. Påfør distress ink – peeled paint i bunden og tilfør evt. en ekstra grøn farve med ink blending too. Skal tørre.


6. Hvis distress stains ( picket fence) føres på baggrundsstempel – sprøjt med vand med lidt glimmer i på stemplet, og stempel over hele motivet. Skal tørre.


Påfør perler m.m.

4 kommentarer:

Annette / aka sagde ...

Superflot kort med en spændende teknik.
God dag til dig.

calmlund sagde ...

Ja rigtig flot kort - tror bare ikke helt jeg forstod teknikken i den ;-)

gretheB sagde ...

Jeg prøver lige at forklare lidt bedre - håber det hjælper.

1. emboss et juletræ med hvidt embossingpulver
2. Riv et stykke papir (afmaskningstape) i stykker i den facon som skal være grænsen mellem det blå og det grønne
3. Påfør distress ink – stormy sky – på toppen af billedet og tilfør et par ekstra blå farver med blending tool. Skal tørre.
4. Fjern papiret /afmaskningstape og vend det om så det dækker de blå farver.
5. Påfør distress ink – peeled paint i bunden og tilfør evt. en ekstra grøn farve med ink blending too. Skal tørre.
6. Hvis distress stains ( picket fence) føres på baggrundsstempel – sprøjt med vand med lidt glimmer i på stemplet, og stempel over hele motivet. Skal tørre.
Påfør perler m.m.

calmlund sagde ...

Takker - tror jeg skal prøves - eller ihvertfald noget der minder om :-)