-->

lørdag den 5. november 2011

Staniol, embossingfoldere og alcohol ink



På convention i Middelfart så jeg en ganske sjov teknik. Man limer noget staniol på et stykke pap, kører det igennem en embossingfolder og farver efterfølgende med alcohol ink.
Egentlig ret enkelt og det måtte jeg simpelthen bare prøve.
Så da jeg skulle bruge 2 kort til en børnefødselsdag var det jo oplagt at forsøge mig med denne teknik.
Bilen fik jeg skåret ud, men jeg har brugt for kraftigt pap for det kunne ikke gå igennem med en embossingfolder.
Det andet forsøg var lidt bedre, her kan man se hvordan embossingfolderen giver en sjov effekt.
Rossetten er lavet med en die fra Tim Holtz.

Designet af GretheB.

2 kommentarer:

Annette / aka sagde ...

Sikke en sjov ide. Det giver da en fed effekt med den teknik.
De kort er fine hver især.

Danagonia sagde ...

Det giver da en rigtig fin effekt. Det må jeg prøve