-->

onsdag den 19. oktober 2011

embossing resist teknik

Jeg har for kort tid siden deltaget i et onlinekursus hvor vi lærte en masse om embossing resist teknik. Teknikken er jo ikke ny, men nogle gange er det rart at få nye ideer og få teknikken genopfrisket så man husker at bruge den.....
Her har jeg stemplet baggrunden med en klar embossing stempelsværte og ladet den tørre - helt tør. Efterfølgende har jeg taget en stempelpude (en chalk ink) og med selve stempelpuden påført den i rigelige mængder på kortet. Hurtigt herefter har jeg tørret overflødig sværte væk med en klud og stempel bliver mere synlig i baggrunden. Som aftslutning har jeg jeg punchet nogle hjerter og sat hjerter på indlægget, påført et par punchede sommerfugle og en tekst.
En rigtig sjov kort at lave og der er så mange muligheder det er bare om at forsøge sig frem.

Ingen kommentarer: