-->

mandag den 11. juli 2011

kort med køkkenrulle

Ja, det lyder jo næsten underligt, men det er altså køkkenrulle jeg har brugt til at lave dette kort.

Jeg abonnerer på et engelsk hobbyblad (craftstamper.com) og det var her jeg så ideen.

Man tager ca 10 lag køkkenrulle (ikke flere men måske lidt færre hvis de er for kraftige) og væder dem først godt med vand. Derefter sprayer man forskellige spray, glimmermist eller hvad man nu har. Jeg har blandet farverne rigtig meget. Når det hele er godt vådt putter man det ind i en embossingfolder. På det første kort har jeg brugt murstensmotiv. Jeg klippede det lidt til så der ikke var ret meget udenfor kanterne. I bladet stod der at man skulle lægge et tør stykke køkkenrulle udenom det våde. Det kan man godt, men det tager en del af farverne.
Hvis der mangler lidt farve kan man også sagtens spraye efterfølgende.

Når det som sagt er godt vådt og lagt i embossingfolderne, ja så køres det igennem big shot.
Det kan godt være lidt svært at få igennem, så pas på det ikke er for mange lag.

Det nederste kort har jeg stemplet med et tekststempel (staz-on) inden jeg begyndte at spraye med vand og diverse mists.

VIGTIGT - lad det tørre helt når det har været igennem big shot`en.

Jeg synes det var sjovt at lave en helt anden baggrund, og for at sikre at lagene holder har jeg sat en brad i hver hjørne, så er hjørnerne da på på plads.

Designet af GretheB.

Ingen kommentarer: