-->

lørdag den 19. februar 2011

GESSO ???

Jeg havde læst om noget der hed gesso og fandt ud at det var noget man bruger når man maler, og jeg har da også set nogle eksempler til kort, så nu skulle det forsøges. Jeg havde en bøtte af det hos Søstrene Grene, og da jeg så en artikel i Craftstamper om blending paper så måtte jeg igang.

Jeg stemplede noget papir med et par forskellige baggrundsstempler og fandt noget papir som også var i de samme beige og brune toner, samt nogle sider fra en gammel bog og så rev jeg dem i små stykker. Strimlerne blev limet på kortet og derefter påførte jeg gesso, og ja det virkede så det faktisk så ud som det var et stykke papir.
Kortet med den stemplede dame, har jeg tegnet en blyant streg rundt om, og inden den blev limet på har jeg påført lidt sort stempelsværte på stregen (med tynd skumgummi fidus...) Det giver en lidt sjov skyggeeffekt.

Blomsterne er lavet med en Tim Holtz tattered flower die, nogle flotte skinnende brads, en nøgle, et gammelt foto, en blonde og lidt halvperler - og kortet er færdig.

Efterfølgende skal jeg prøve samme teknk med papir som har flere forskellige farver og mønstre  - det kommer i et senere indlæg.

Designet af GretheB

Ingen kommentarer: