-->

søndag den 28. november 2010

Julestue.

Vores lokale Bondegårdsferie har inviteret til Julestue.
Vi er en del fra oplandet der udstiller og sælger vores produkter. Jeg har lidt karton og tape med. Ellers er det Julemands og snemandssuppe, pyntede chokoladeæsker og julekort der fylder min bod op.
Overfor mig er der salg af pileflet (nej, Hanne du skal ikke også lærer at flette pil). Jeg er faldet for et flettet kræmmerhus til mejseboller.
Krogh`s frugt og grønt har taget marmelade, gele og saft med. Jeg er sikker på at hvis man spørger pænt så får man en smagsprøve af æblemosten.
Verdens bedste læbepomade bliver solgt fra en bod, kun fyldt med honning produkter. Jeg viste ikke at der i så mange gode ting er honning i.
Her er en bod med kort, tag, spejle, billeder og meget andet.
Oppe på kvisten sidder kniplepigerne og er mægtig flittige (ja, Hanne du skal lærer at kniple bedre end du kan nu).
Kaffe/te og hjemmebagt kage (har prøvesmagt, mums) kan købes til en rimelig pris. Børnene kan bage julesmåkager og dekorere dem (og måske sig selv).
Glemte jeg julemanden, måske får han tid at kigge forbi.
Alt dette forgår fra kl. 14.00 til 17.00. Kig forbi.
Her finder du os.

4 kommentarer:

morkreativ sagde ...

Nu hvor man leder efter gode ideer på nettet, ser jeg du har skrevet JULEMANDUPPE hvad er det???

morkreativ sagde ...

Der skulle stå JULEMANDSSUPPE

Hanne Funch/Fruscrap sagde ...

Julemandssuppe er præcis det samme som snemandssuppe. Men jeg trængte til at lave "noget andet" og havde røde plastikkopper, og et fint nissebilled. Så blev det til Julemandssuppe.

Hanne Funch/Fruscrap sagde ...

Glemte at forklare hvad Snemandssuppe går ud på.
Læg et brev chokoladepulver, en slikstok og lidt Mini Marsh Mallow i en gennemsigtig pose. Pynt posen med f.eks et billed af en snemand og en opskrift.
Kig evt på denne blog,
http://ravndesign.blogspot.com/search?q=snemandssuppe
hvor Charlotte indførte os alle i fremstillingen af Snemandssuppe.