-->

tirsdag den 30. november 2010

Julekalender

Når man har 3 børn, synes jeg at pakkekalender kan virker lidt uoverskuelig og at man ofte får købt en masse "skrammel". Så i år har jeg prøvet at finde et alternativ, det blev denne "historie-kalender".

Jeg har købt et Julius- hæfte med en julehistorie på 24 afsnit, som jeg så har kopieret ( så kan man jo bruge bogen en anden gang igen). Derefter har jeg kommet hver side i en kuvert, som så er pyntet med julepapir.

Jeg har brugt små kuverter, 8,5 x 11,5 cm, så kan man nemlig bruge alt sit reste-papir på projektet (:

Jeg har brugt tal fra qk.
Det hele er så hængt op på en 7 cm bred strimmel-karton ( kraftig kvalitet, som er sat sammen med hæfteklammer, for at få den rette længde ), med en "løkke" foroven til at komme båndet igennem.

Jeg har brugt dobbelt klæbende tape til at sætte kuverterne på med.

Nu er kalenderen klar til at blive læst - en historie pr. dag - ren hygge for børnenen, og til og med en meget billigere løsning (:

Papiret til min Julekalender er fra Riddersholm, sponsoreret af Papirposen.

Designet af Irene H.


1 kommentar:

aka sagde ...

Det var dog en god ide, og superflot resultat.